Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

Welkom op de NV Kunstgalerij

De NV Kunstgalerij met Peter Decabooter

Het bestuur van de Nederlandse Vereniging is verheugd om  via de kunstgalerij  aan U voor te stellen: Peter Decabooter

Peter Decabooter woont sinds zijn geboorte (1959) in Sint-Agatha-Berchem (Brussel). Hij studeerde schilderkunst aan de Stedelijke Academie van Aalst en Sint-Lucas Brussel (klasgenoot van de bekende Belgische kunstschilder Luc Tuymans). Na zijn studies werkte hij bijna zijn hele leven in het sociaal- cultureel werk. Daar organiseerde hij o.a. heel wat schilderweken voor groepen in Frankrijk, Nederland, Turkije en België en gaf ook vele workshops. Hij kwam via zijn schilderweken in contact met Riny Bus en Jan Velthuis, beide lid van de Noordelijke aquarellisten (Groningen – Minerva) waarmee hij vele jaren aquareltochten met platbodemschepen op de Waddenzee en IJsselmeer organiseerde. Het medium ‘aquarel’ kent hij hierdoor zeer goed, maar hij schildert ook met acryl. Hiernaast maakt hij assemblages, installaties, beelden en schildert hij met en op verschillende materialen. Hij maakt zowel abstract als figuratief werk. Hij blijft zoeken en experimenteren. Dit maakt dat zijn werk zeer verscheiden is en je hem niet in een of andere kunststrekking kan onder brengen.

De meeste werken die hij op de NV tentoon stelt komen uit zijn laatste reeks ‘Imaginaire wereld’ maar je maakt uiteraard ook kennis met zijn ander werk (zie ook instagram: peterdecabooter kunst).

Doorgaans is de NV Kunstgalerij voor niet-leden open op elke vrijdagmiddag van 15.30-18.00 uur of op afspraak.

Voorts zal Peter Decabooter zelf  op zaterdag 10 februari 14.00-18.00 u  aanwezig zijn om zijn gasten persoonlijk op NV te ontvangen