Nieuwsbrief SNBN januari 2021: Nieuwe regels m.b.t. reizen, de Tweede Kamerverkiezingen en andere onderwerpen

Nieuwsbrief SNBN januari 2021

Beste Nederlandse Verenigingen uit Europa, Afrika en West-Azië,

Met het oog op de komende landelijke Tweede Kamerverkiezingen in maart dit jaar zal op woensdag 27 januari a.s. om 19u Nederlandse tijd het (virtuele) Werelds Verkiezingsdebat 2021 plaatsvinden, georganiseerd door Politiek Café Londen, de Netherland Club of New York en de SNBN. Het belooft om een goed debat te worden en niet alleen omdat het kabinet gisteren aftrad vanwege de toeslagen affaire.

Tegelijkertijd meer informatie over de nieuwe regels die gelden met betrekking tot reizen. Hier komen nog steeds veel vragen over bij ons binnen via social media. Vergeet daarbij niet aandacht te schenken aan de hardheidsclausule, die alleen in de wet zelf wordt toegelicht.

Om u en uw Nederlandse leden op de hoogte te houden van webinars (geweest zijn: dubbele nationaliteit, gemengde huwelijken en stemmen in het buitenland), (r)emigratie enquêtes of nieuws rondom DigiD, bankzaken maar ook over reis onzekerheden in het tijdperk van Corona en nog meer; sturen we u deze informatie.  Mochten jullie niet geïnteresseerd hierin, geef dat even door en dan halen we u van onze mailinglijst.

De nieuwsbrief is te lezen via link:

https://mailchi.mp/snbn/15012021  of https://www.nederlandersbuitennederland.nl/snbn-nieuwsbrief-januari-2021/

Met vriendelijke groeten en tot snel,

Marloes Abeling          en    Annemieke van der Kaaij

loeuzi12@gmail.com   &    avdkaaij@gmail.com

—–

Nieuwsbrief SNBN december 2020

Beste Nederlandse verenigingen uit Europa, Afrika en West-Azië,

Hoe gaat het met jullie?

Het lijken stille maanden maar in de aanloop naar de aankomende Tweede Kamerverkiezingen (17 maart 2021) zijn we met de SNBN achter de schermen juist extra druk. Na een zeer goed opgevallen advertentie rondom dubbele nationaliteit is de toon gezet.

Bovendien – OPROEP! – zoeken we met spoed een proactieve coördinator i.v.m. nóg een campagne rondom dubbele nationaliteit; details volgen later. Andere onderwerpen in deze nieuwsbrief zijn o.a. bankzaken, Brexit en stemmen voor de Eerste Kamer.

Ondanks alle corona beperkingen wereldwijd en de daarbij horende economische ontwikkelingen: alvast goede feestdagen en blijf gezond!

Nog steeds horen we graag of jullie als vereniging met ons in gesprek willen bijvoorbeeld via Zoom of met jullie landelijke dan wel regionale SNBN netwerk.

Als vereniging willen wij jullie bij voorbaat danken voor het verspreiden van deze nieuwsbrief onder jullie leden. Hopelijk ondervinden ze veel leesplezier ervan en blijven ze zo op de hoogte van het laatste nieuws voor Nederlanders buiten Nederland.

De nieuwsbrief is te openen met deze link https://www.nederlandersbuitennederland.nl/snbn-nieuwsbrief-december-2020/

Met vriendelijke groeten en tot snel,

Marloes Abeling          en    Annemieke van der Kaaij