Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

Openingstijden:
Di. en vrij. 10.30 tot 16.00u -zat. en zon. 10.30 tot 14.00u

Met werk van:
Jean-Marie De Pauw, Odette De Malsche, Angèle Hoovelts, Bartha de Kok, Frits Bastiaens, Nico Roest, Jacques Veerman en Herman de Lange.

BARTHA DE KOK

Na haar afstuderen aan de Willem de Kooning kunstacademie is ze begonnen als freelance illustrator in de modeindustrie, terwijl ze tegelijkertijd tekenles gaf aan een middelbare school.
In 1985 is ze verhuisd naar België en had van 1987 tot 2006 een kunstuitleen: “Brussels Art Connection”. Van 2006 tot 2010 woonde ze in Portugal waar ze erg geïnspireerd is geraakt door het prachtige landschap en de kleurige bloemen, hetgeen ook te zien is in haar schilderijen. In de loop van de jaren had ik groeps- en solo exposities in Nederland, België en Portugal. Haar werk is in het bezit van kunstliefhebbers in diverse landen.

De Vijver

Afm: 90×90

Perenbloesem

Afm: 100×100

Holle Weg

(n.a.v. “De wolvenweg” Joseph Coosemans)

Afm: 100×100

JEAN-MARIE DE PAUW

Het werk van Jean-Marie De Pauw getuigt van spontaniteit. Met vlotte bewegingen zet hij de verf op het papier. Direct, zonder aarzelen, want in een aquarel moet elke toets in één keer raak zijn. Alhoewel ze een typische transparantie bezitten, is geen van zijn werken te doorzichtig. Zijn aquarellen zijn in evenwicht en ook het papier krijgt de kans om een belangrijke rol te spelen in het spel van licht en kleur.

Zonnebloem

Afm: 80×80

Tulpen uit…

Afm: 75×60

Horizon

Afm: 100×60

ODETTE DE MALSCHE

Haar werk is voornamelijk figuratief en expressief, maar ze experimenteert ook graag met kleur en beweging. Een beeld dat haar “triggert” (eigen fotomateriaal, kranten, tijdschriften) probeert ze op haar manier te vertalen in olie- en acrylverf of mixed media. Voor portretten werkt ze daarnaast ook met houtskool en potlood.

Eau de Tervuren

Afm: 35×90

Réflexion d’O

Afm: 70×90

Miroir d’O

Afm: 70×50

ANGELE HOOVELTS

Haar werken zijn figuratief en zeer verscheiden qua thema en kleur. Ze werden bekroond met verschillende prijzen (o.a. tweemaal een “eervolle vermelding” in de Prijs van de Gemeente Tervuren). Tentoonstellingen in binnen- en buitenland. Angèle kreeg een vermelding in de uitgave “De Belgische Beeldende kunstenaars van de 19de tot de 21ste eeuw – 2016”. Ze heeft in 2005 een kunstboek uitgegeven “Angèle Hoovelts -Dialoog met de natuur”. Ze was stichtend lid en bestuurslid -waarvan een 30-tal jaren secretaris -van de vzw De Vrienden van de School van Tervuren.

“Fluitenkruid langsheen veldwegen”

Olieverf op linnen doek (paletmes) op linnen doek,
60×100 cm, 2021,

“Moorselbos”

Aquarel, Arches, 28×33 cm (ingelijst 45×50 cm), 2015,

“Park Tervuren, zonsopgang op 20 september 2020”

Olieverf op doek (paletmes), 80×80 cm , 2020,

JACQUES VEERMAN

Vanaf zijn jeugd tekende en schilderde hij als er tijd over was. Een opleiding heeft hij nooit gevolgd. Hij heeft geëxposeerd in Sanaa ( Yemen) waar hij lange tijd als arts/chirurg heeft gewerkt, Volendam, Delft ( Holland), Bredene, De Haan, Tourinne, Oostende en Tervuren. Hij is autodidact. Zijn werk omvat beeldhouwen in hout, steen, marmer, arduin en polystyreen. Hij doet ook aan recycling en upscaling. Hij tekent met houtskool en schildert met acrylic, olieverf en spraypaint; Veel van zijn werken zijn “Socially engaged”. Sinds 2020 woont hij in Bredene aan Zee waar hij van de Schepen van Cultuur toestemming heeft gekregen om zijn beeldentuin en schilderijen expo open te stellen voor het publiek.

HET ZOMERBOS

Afm:60×80

LANDSCHAP

Afm: 32×26

BOOM BAST

Afm:40×60

HERMAN DE LANGE

Herman heeft verschillende keren tentoonstellingen gehouden in de Nederlandse Vereniging en heeft ook mee gedaan aan de collectieve inzendingen voor ArTiestentoer in Tervuren. Hij schildert met acryl op doek en is veelzijdig in zijn onderwerpen en interpretaties: Van landschap in bonte of zachte kleuren tot Jackson Pollock.

Naar Jean-Baptiste COROT

Afm: 120×80

€500

FRITS BASTIAENS

Tekenaar, kunstschilder, boetseerder en modelbouwer.

Afkomstig uit een familie die zich altijd op artistieke activiteiten toelegde. Hij volgde tijdens zijn middelbare schooljaren extra tekenlessen. Beeldende kunst was toen al zijn hobby. Zijn schilderwerk is gevarieerd: landschappen, natuur- en stadsgezichten, beelden die hem zowel in België als in de andere landen waar hij heeft gewoond hebben aangesproken, in verschillende stijlen. Hij werkt in de eerste plaats voor zichzelf of voor vrienden, maar heeft ook meermaals werk in opdracht afgeleverd.

EEN BERKENBOS

n.t.k.

REGENPOEL Kapucijner bos Tervuren

Afm: 80×60

NIC0 ROEST

VOERBRONNEN VOORJAAR

HERTENBERGDREEF

JULES DEFESCHE (1914-2002):

Oprichter, naamgever en raadgever van de schildersclub op de Nederlandse Vereniging.

De bosrand

n.t.k.