Mededelingen

Druiven-Bloemen-en Kunsttentoonstelling

De Druiven-Bloemen-en Kunsttentoonstelling  in de St.Catharinakerk in Duisburg zorgt dit jaar voor een heuse primeur. Voor het eerst wordt onze eigen trots, de Belgische tafeldruif, tentoongesteld in de kerk. Naast kijken kan er ook geproefd worden en kan je ook genieten van het prachtige decor van bloemen en kunst. Alsof dit nog niet genoeg is, kan je ook een blik werpen op de kerkschatten van de parochie. Voor meer details zie

NV Coronaprotocol

Zoals aangekondigd in de bestuurskamer nieuwsmededeling van juni 2021 is een nieuw NV coronaprotocol bekrachtigd door de gemeentelijke taskforce. Het bestuur verzoekt een ieder die naar club komt het eenmaal goed door te nemen.

Le Devoir de Memoire 1914-1945

Jean-Pierre Schellekens is Ereluitenant-Kolonel v/h Vliegwezen en Voorzitter van het Belgisch Nationaal Herdenkingscomité v.z.w. en tevens vader van ons gewaardeerd lid Pierre Schellekens. Dit Belgisch Nationaal Herdenkingscomité heeft recent een boek uitgegeven “Le Devoir de Memoire” . Kleurenfoto’s van de schrijver, de Oorlogsgravenstichting en de Stijkelgroep illustreren de teksten die ook onderlijnd zijn met uittreksels van Jeroen Brouwers, Hendrik  Van Randwijk, Dr. Ernst Hirsch Ballin en Generaal Peter Van Uhm.

Een brug te meer in de relaties tussen Nederland en België, waaraan dit Comité reeds 49 jaren werkt.

Het is geen academisch werk, het Frans is dus redelijk begrijpelijk.

Mocht U meer willen weten of het boek willen bestellen klik dan op korte inleiding en het bestelformulier.