Uit de Bestuurskamer juni 2021

Uit de Bestuurskamer

Bestuursvergadering van 22 juni.

Het bestuur is bijzonder verheugd dat de “reguliere activiteiten”, – zoals dat heet in bestuurlijk Tervuren – weer opgestart kunnen worden. Onze vorige protocollen boezemden voldoende vertrouwen in om te maken dat we voortaan niet steeds nieuwe aanvragen hoeven in te dienen. We kunnen onze gebruikelijke activiteiten hernemen met in acht name van de welbekende regels betreffende afstand, handen ontsmetten, mondkapjes op zolang we niet zitten en verluchting, ..

Vanaf nu mogen er 8 personen aan een tafel zitten. Er mogen meer mensen binnen zitten: 48. (Wij houden ons voor de meeste activiteiten aan 40) We mogen onze bestelbon naar de bar brengen en eventueel een drankje meenemen, we moeten ons nog steeds inschrijven voor alle activiteiten, we krijgen een rekening over de voorbije maand in de brievenbus. We zijn bijna allemaal 2 keer gevaccineerd, maar de delta-variant belooft niet veel goeds; we blijven voorzichtig.

Naast de gewijzigde regels voor het clubleven zijn er ook aanpassingen betreffende het reizen in Europa. Deze verschillen van land tot land en, afhankelijk van de situatie, kunnen ze steeds gewijzigd worden. Volg de toestand in uw land van bestemming goed.

In elk geval verdient het aanbeveling een Vaccinatiecertificaat aan te vragen   https://www.vlaanderen.be/covid-certificaat

Een papieren versie kunt u uitprinten via mijngezondheid.be en een ID-kaartlezer of aanvragen met uw rijksregisternummer via een helpdesk van de Vlaamse overheid: 078 78 78 50.

Langzamerhand zult u meer activiteiten tegenkomen, langzamerhand leven we ook naar de opening van de Lustrumfeestelijkheden toe. De Lustrumgolfdag hebben we al achter de rug, de Kaas- en Wijnproeverij staat al in dat teken, en eind augustus barst het los. We beginnen nu eerst met een “gewoon” Happy Hour. Bij die gelegenheid op 7 juli hopen we nieuwe leden te verwelkomen en we zullen Angèle Hoovelts aan u voorstellen. Haar werk hangt deze zomer aan onze muren.

Het bestuur besprak de problematiek rond de witte kassa. Het bezit van een geregistreerde witte kassa roept de verplichting op om alle wettelijke bepalingen m.b.t. het gebruik van deze kassa te respecteren. Dit betekent dat op het moment van afrekenen of wanneer u onze vereniging verlaat en iets verbruikt hebt, wij verplicht zijn een BTW-bon af te geven. Deze dient U te tonen wanneer een BTW-controleur buiten ons verenigingsgebouw erom zou vragen. Uiteraard zal dit slechts sporadisch voorvallen, doch wanneer dit gebeurt en u zou dit bonnetje niet kunnen voorleggen aan de controleur, wij de kans lopen, als vereniging, hiervoor een forse boete opgelegd te krijgen. Derhalve verstrekken wij deze bonnen aan u, ook wanneer u maandelijks afrekent! Hou hem bij u totdat u thuis bent en wat u daarna ermee doet is voor onze vereniging niet meer relevant. We kunnen niet anders dan deze wettelijke verplichting naleven en verzoeken onze leden hieraan hun medewerking te willen verlenen! Vanzelfsprekend geldt dit pas wanneer u weer aan de kassa kunt betalen; voorlopig wacht u nog op de maandelijkse rekening.

Namens het Bestuur:

Annelies Smilde